Trender och jag

Med mitt nyinskaffade kreditkort härjar jag runt i Geneves affärer pa mina luncher och bränner pengar som en galning.  Men jag handlar inte bara, jag reflekterar och filosoferar även under mina turer inne pa H&M, Zara och Geneves motsvarighet till NK.


Dagens tankar har kretsat runt trender. Jag gillar ju trender. Jag följer trender. Jag fnyser at mycket i "trandrapporter", men kapitulerar tva veckor senare när jag har vant mig vid tanken. Men det finns trender som jag vägrar att gilla, och jag maste säga att det känns ganska bra. Jag tycker jag har lite mer karaktär, när jag efter funderingar kommer fram till att "nej. Det där är inte för mig". Som att jag faktiskt är en person med integritet och personlighet. Att mina kläder inte bara är som tagna ur ett reportage fran Sofi's mode. Att jag har min egen stil, trots att jag ser likadan ut som de flesta.

Just nu finns det tre saker jag vägrar.

  1. Utsvängda jeans. När jag läste min kollega L's inlägg om detta sa höll jag med om att byxor är överskattade, men tänkte att jag faktiskt gillar vida byxor. Tills jag prövade ett par. Och insag att Kate Moss kanske kommer undan med dessa, men mina lar (efter en misslyckad rom-diet) behöver ett par veckor pa en stairmaster innan jag tänker dra pa mig nagot liknande. Dessutom är det ju sa mycket snyggare med kjolar och klänningar.
  2. Smablommigt. Jag klarar inte av det. Och pa blusar och romantiska klänningar/tunikor är det ännu värre. Smablommigt är ett meningslöst mönster som inte tillför nagot. Jag gillar skarpa skärningar, grafiska mönster och tryck pa kläder. Smablommigt gar emot allt jag gillar och jag förstar inte vem som hittat pa att det skulle vara inne i ar.
  3. Wayfarers. Nej, jag förstar fortfarande inte.
/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0