The Colour Challenge - part 1.

Eftersom jag är tillbaka pa jobbet och har trakigt samtidigt som alla modetidningars fantastiska septembernummer är ute nu gör jag inte mycket annat än tänker pa kläder. Innan semestern härjade jag om färger men igar kväll satt jag aterigen pa en bar i svart kjol, vit t-shirt och bruna klackar.

Jag kom genast pa den brillianta idéen om en "Colour Challenge". I tva dagar ska jag varken ha pa mig nagot svart, vitt, gratt eller brunt. Inga svarta koftor, inga vita t-shirtar och inga bruna remsandaler. Ojojoj.

Jag valde en lila tight pennkjol i morse, till en neonrosa t-shirt. Drar pa mig mina turkosa höga klackar och rusar till jobbet.


Pa bussen inser jag vad jag har gjort. Jag ser ut som en 80-talsdonna. Det är för mycket färg. Jag Kände mig helt fel och folk tittade konstigt pa mig. Panikangest, men var redan sen till jobbet. Och nu sitter jag här pa mitt kontor och svettas lite över att det snart är lunch och jag maste ater ut och visa mig bland folk.

Men jag ger inte upp. Det är nyttigt att behöva fundera pa vad man har pa sig ibland. Allt för ofta drar vi pa oss gamla trygga kombinationer som gör att vi ser fina ut men inte drar till sig nagon uppmärksamhet. Vi gömmer oss bakom graa stickade koftor och svarta skinnjackor. Kläder kan vara sa mycket roligare än bara göra oss snygga. Att anstränga sig, fundera och plocka ihop nagon man aldrig burit tillsammans förut är inspirerande.

I morgon gör jag om det igen. L, är du med pa utmaningen?

/B


Kommentarer
Postat av: L

B, jag är SÅ på utmaningen imorgon!

2008-08-14 @ 20:41:09
URL: http://fancyschmancy.blogg.se/
Postat av: B

Men kom igen da! Vart är beskrivningen av din colour-outfit??????

2008-08-15 @ 17:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0