The Colour Challenge - part 2.

Jag ger upp. Det är sjukt svart att inte ha nagot vitt, svart, gratt, eller brunt pa sig under tva hela dagar. Man ser ut som en smällkaramell.

Dagens outfit (efter 40 minuters rotande i garderoben):



Blaa tenniskjol (mörkblatt borde egentligen varit med pa min lista tillsammans med svart, gratt, vitt och brunt, men jag glömde bort det sa nu far blatt vara med i tillatna färger istället), röd polo t-shirt (alla har semester här pa kontoret, ingen bryr sig om vad jag har pa mig)  och guldsandaler (guld är ocksa tillatet. Och tur var väl det). Sen gjorde jag det fatala misstaget och slängde min svarta skinnväska över axeln och traskade ut genom dörren. Insag det först pa jobbet och är nu halvt diskvalificerad fran min egen utmaning.

Men men. Det är inte lätt att bara klä sig i färg. I morgon är jag tillbaka i en svart/vit/gra/beige dimma men att ha nya regler när man klär pa sig gör att man tvingas ta pa sig de plagg som man köpt men aldrig riktigt använt. Ska göra om exprimentet en annan gang, men med nya regler. Kanske bära byxor i en hel vecka? Ve och fasa. Da krävs det seriös shopping innan. Kanske ha mina tre minst använda skor i tre dagar? Fast Ugg-boots kanske inte är sa lämpligt i sensommar-Geneve. Jag ska fundera ut nagot och aterkomma.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0