Förra veckans B'poäng

Det har tagit lite tid, men här kommer den avgörande poänglistan;

Mandag 1:a December. Kommer inte ihag vad jag gjorde, men jag kan tyvärr inte skylla pa ett hetsigt turneliv med tre kontinenter pa fyra dagar. Dessutom har B assistenter som haller reda pa hennes saker, det har inte jag. -1.

Tisdag 2:a December. Skickade blommogram till min syster pa hennes födelsedag. Sant gör B ocksa. +1

Onsdag 3:e December. Lunchade med en tjejkompis pa bankirernas favvorestaurang. Vi fick manga uppsattande blickar av alla kostymnissar. +1. Vi pratade om hennes kärleksliv. +1. Par-middag med vara gay-grannar. B är i entertainmentbranschen, där finns det manga gaykillar. B gillar nog sant, men jag vet inte om hon och Jay gar pa parmiddag med dem. 0 poäng.

Torsdag 4:e December. Tennis med tjejkompisen. I ny snygg tennisoutfit. Om B tränar kan man atminstone lita pa att hon har korta tenniskjolar och matchande svettband. +1.

Fredag 5:e December. Finaldags. Det blev shopping, middag, drinkar, champagne, sjukt mycket smycken och slängandes med har. +6. Fylla, luftgitarrspelande, karaoke (B tar betalt för att sjunga offentligt), och blöta fötter efter 30 minuters promenad hem i snöstorm. -3. Stukad fot pa grund av för mycket dans i 10 centimetersklackar +1. (Det händer alla som tränar avancerad koreografi inför en världsturne. även B.)

Tillsammans med min +5 poäng för skakaloss-bilden nedan slutade denna double B'week pa:

30 poäng

och placerar mig diplomatiskt i mitten mellan Agnes (25.5) och Lisa (40). Samma placeringar som hösten 2006, och jag tror att vi kan dra slutsatserna att Lisa fortfarande är lite mer Beyonce än Agnes och jag. Men skam den som ger sig! (B ger sig aldrig) I vanlig fredagsordning ska jag ga hem fran jobbet, dra pa mig höga klackar, slinkig liten klännig och dra till lyxhotellbar med väninnorna för att senare ramla in pa en klubb och sjunga "if you likeed it then you should have put a ring on it" med ett glas champagne i handen.

Nästa B'week startar jag med en förlovningsring runt fingret. +10 redan där... Watch out girls!



/B

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ohh jag vann igen! Fantastiskt! :-D Dax att börja ladda inför nästa omgång. Undrar om jag hinner bli gift på två år?

2008-12-13 @ 00:59:44
URL: http://narjagblirstor.wordpress.com/
Postat av: Agnes

Oh, you're such a girlfriend. Jag hade fått sjukt mycket poäng för min nya body i tubtoppmodell. Attans.

2008-12-13 @ 16:59:54
URL: http://bastjustnu.blogspot.com
Postat av: B

Jag är fan värdelös som B. Jag drog inte alls pa mig höga klackar, slinkig liten klännig och gick inte heller till en lyxhotellbar med väninnorna och ramlade absolut inte in pa en klubb och sjöng aldrig "if you likeed it then you should have put a ring on it" med ett glas champagne i handen.



Istället bytte jag om till mjukiskläder, at fiskgratäng och spelade guitar hero tills jag fick blamärken pa armarna. Tur att B'week är över, det var en sa ovärdig fredag...

2008-12-15 @ 10:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0