Helgens B'poäng

Efter förra veckans tit-for tat poäng, lämnade jag kontoret i fredags med en riktig B'helg i sikte. Här skulle det minsan skrapas ihop poäng. Det började sadär under fredagkvällen med att jag lagade mat at min man (+1) och sen kollade pa Rushmore (B gillar nog inte sana filmer, men jag tror inte det motiverar nagra minuspoäng.) och drack en flaska rödvin (B dricker helst bara ett glas champagne, och far absolut inte russinläppar och somnar framför tv:n med guitar hero-gitarren i famnen. - 1). Dock hann jag med att göra ytterligare en hemmagjord t-shirt. Denna gang med revor, skurna mönster i ryggen och nitar runt armarna. +1.

Men lördagen, det var en annan sak. Vi tog oss upp tidigt, och blev upphämtade av en vän (+1. B blir alltid upphämtad) och tog oss upp till Chamonix (+ 1, B gillar att semestra i Frankrike) för säsongspremiären (+-0. Premiär är nagot B gillar, men snowboard känns inte riktigt som hennes grej.) Vi lunchade pa toppen, och jag drack varm choklad (+1). Sen atervände vi till Geneve, och jag badade skumbad (+1) och sen gick vi hem till en god vän för dagens andra premiär, säsongens första julfest. Och det var här helgens stora poängskörd kom. + 6 poäng för att jag pa blodigaste allvar satt framför en öppen brasa pa en fluffig matta nedanför en soffa med stickad polotröja och läppglans, drickandes vin chaud (B gillar nog inte glögg, men kallar man det för vin chaud känner hon sig lite fransk och accepterar ett glas glatt) OCH lyckas övertala alla att ha allsang till Mariah Carey's "All I want for Christmas".



För att inte raka ut för nagra minuspoäng tog vi en taxi hem vid en respektabel tid. Söndagen var lugn (+1). Vi akte till ikea, julpyntade (+1), och at pepparkakor (far enbart göras i händelse av en filmroll som fyllig soul-donna. Vilket inte är fallet just nu. -1).

Summa as of mandag, 1:a december: +18

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0