Dagens outfit osar nostalgi.

Min mamma är väldigt kort, rödhårig, ganska rynkig och väldigt lik Lilla My både till utseende och personlighet. En hetsigare 60-åring får man leta efter. Men förra året gav jag henne en svårslagen födelsedagspresent, då jag lyckades hitta eminenta foton på henne, min moster, mormor från 70-talet. Jag gjorde en Malick Sidibé, jag lyckades förstora upp de gamla korten och satte de i svarta ramar. Det som slog mig mitt i sökandet bland alla hundratals familjefoton var hur troligt vacker och strålande min mamma var, jag kände att jag såg en annan människa på korten som utstrålade lycka, lugn och livsglädje. Samtidigt som jag vet att detta var en svår tid då kriget bröt ut i Etiopien får jag ändå en känsla av att de inte lät detta ta över deras liv. Fotona ger en känsla av nostalgi även för mig som inte kommer ihåg åren vi bodde där. Dagens outfit för mig osar disco, ljuva tider och stolthet.

Den panafrikanska posen

Inget slår gamla bågar

Kan inte annat att älska honom


/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0