Deprimerande

Jag blir lite ledsen när jag ser sant här. Speciellt när jag är en av dem. Jag jobbar hart för att vara framgangsrik, (Hillary-framgangsrik, inte Ebba von Sydow-framgangsrik), och jag vill att andra kvinnor gör det samma. "Mode". Vardagsbetraktelser. Föräldrar och barn. Sex och dejting. Det är sant vi bryr oss om. Jag mar illa, för män läser politik, ekonomi, IT och journalistisk. Sant som är viktigt. Sant man tjänar pengar pa. Sant man far inflytande i samhället genom.

Jag saknar ett genusperspektiv pa en mer allmän niva. Där folk är medvetna om hur annorlunda vi behandlar och ser pa kvinnor och män. Hur annorlunda vi ser pa oss själva. Hur kvinnor inte anser att de behöver bli tilltalade eller mötta med intelligens och respekt. Hur kvinnor tycker att Test: är du smittad av Grey's Anatomy? eller "Du bestämmer. Vad ska vi testa, kajal, mascara, eller concealer?" är värt att läsa. Hur vi inte kräver nagot djupare. Nagot analytiskt. Nagot viktigt. Och allt är skrivet helt utan ironi, utan självdistans, utan humor, utan insikt och av en inkompetent 17-arig bloggare som inte har lärt sig vad som bör särskrivas och inte.

Och kvinnor läser det. Framgangsrika, duktiga kvinnor läser det. Smink är viktigt. Sofi Fahrman är viktig. Börsen är inte viktig. Riksdagsdebatten är inte viktig. Men en ny underlagskräm, det bör minsan diskuteras och analyseras i oändlighet...

(Och ja, jag har läst pa universitetet och kan källkritik. Bloggundersökningen skulle ju inte halla en in magisteruppsats direkt...)


/B

Kommentarer
Postat av: Malin

"Och allt är skrivet helt utan ironi, utan självdistans, utan humor, utan insikt och av en inkompetent 17-aring bloggare som inte har lärt sig vad som bör särskrivas och inte."

Precis som din egen blogg då med andra ord. Hahaha!

2008-02-17 @ 12:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0