Killar, killar killar.. Var är era ärliga vänner egentligen?

Varför har vissa av er inte lärt er än? Varför har inte vissa av er lärt er att bara för att något är trendigt så är det inte säkert att man kan bära upp det? Jag lärde mig den läxan ganska långsamt under 2001 och 2002 när jag envisades med att prova alla möjliga Lee-jeans och få den gudomliga rumpan som vissa av mina vänner fick i dem. Jag fick stans plattaste och bredaste rumpa i vartenda par Lee jag provade, men jag drog på mig vartenda par jeans jag såg och bara hoppades på att detta par, DETTA PAR, skulle vara de som fick mig att stråla. Mina vänner, det krävdes en brutalt ärlig kompis som gapskrattade när hon såg mig prova ett par Lee-jeans för att få mig att förstå.

Nu undrar ni säkert varför jag drog upp denna anekdot, men det jag vill först och främst poängtera är att även ifall ni inte inser att ni ser förjävliga ut i en frisyr/jacka/skor/tröja så har ni förhoppningsvis den där brutala kompisen som kommer till undsättning.

För det verkar som den där kompisen saknas när det gäller pop/elektro-killar mellan 20 och 26 år och som har mustasch. Varför envisas ni med att ha såna vildvuxna mustascher? Vilka är era förebilder? Vad får er att TRO att ni kan leva upp till era förebilder? Var är era vänner? Era brutala vänner? För Gud vet att det fulaste och osexigaste som finns är unga killar som har mustasch. Jag skiter i ifall ni ansar den, trimmar den, snaggar den eller klipper den så att man kan se kanten på överläppen, det är fortfarande det mest sunkiga som finns! Ni ser varken vuxna eller sexiga ut. Bara löjliga.

Det finns ett italienskt ordspråk som lyder; Endast dina verkliga vänner talar om för dig när du är smutsig i ansiktet. Jag tycker att den ska uppdateras lite; "Endast dina riktiga vänner talar om för dig när du ser ut som en pajas i den där mustaschen".

Några av de få som någonsin kunnat bära upp en tät mustasch är följande:
  1. Freddie Mercury
  2. Tom Selleck
  3. Borat
  4. Chuck Norris

Resten, damma av er Gillette Mach 3 Turbo och raka av skiten. För vår skull. För era flickvänners skull. För era pojkvänner skull!

Just do it.


L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0