The Rules!

Att följa den otroligt stränga regelboken i Hur Man SMS-ar Någon Man Är På G Med fick mig att må illa innan. Visst, i hemlighet följde jag den till pricka och frågade mina vänner ifall det var bra skrivet och vad hans sms EGENTLIGEN betydde, men i det öppna vägrade jag inse vikten av den. Tyckte det var löjligt att följa den och drömde om en tid där både mottagare och sändare av sms inte behövde väva in ett "Kram" och "Puss" och hela tiden undra ifall de använt P-ordet för tidigt.


Detta var en L som kunde tolka( med vänners konsultation) sms:et perfekt. För ett par veckor sen bestämde jag mig för att sms:a en kille jag träffat ute. Vi hade träffats ett par gånger innan, och han verkade vara en rak kille som samttidigt följde Regelboken. Så jag skickade ett mess och frågade hur han hade det och ifall han ville kolla på film hos mig längre fram i veckan. Vad får jag till svar på måndag kväll?


Jo;

Fredag är för långt framåt för att planera. Vi får hålla det öppet och se vad som händer. ;)

Jaha, vaddå för långt fram för att planera?! Veckan har ju bara sju dagar, och jag frågade ifall vi kunde ses fyra dagar senare!! Och vaddå "hålla det öppet"? Vad menade han EGENTLIGEN med "öppet"? Tankarna for som blixtar i mitt huvud, och alla jag frågade vad ett sådant sms betyder tyckte att jag hade blivit ditched. Det trodde jag också och sket i honom direkt, förnärmad med en känsla av sårad stolthet. Tänkte inte mer på det tills jag fick veta genom en vän att honom att det inte alls var det han menade, utan att han antog att jag kände till hans jobbtider och övriga saker i hans liv. Tydligen hade han frågat efter mig och undart varför jag inte hörde av mig till honom. Idiot.



Vad är dagens läxa till alla där ute? Jo, att man alltid ska följa regelboken, i alla fall i det första stadiet.


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0