Gbg's Messias!

Idag på hemvägen från träningen blev jag nästan religiös, och detta tack vare en enda människa. De som bor i Göteborg och som brukar röra sig runt Järntorget och Linné vet alla vem ja menar när jag säger "långhåriga indianen som säljer Faktum". Anywho! Som sagt, så var jag på extremt dåligt humör när jag marscherad fram på Järntorget och försökte undvika att få ögonkontakt med honom. Jag har alrig kontanter och skäms alltid för att jag aldrig köper en tidning av honom, men idag hade jag mirakulöst nog kontanter och bestämde mig för att köpa en. Vad gör han? När han ser att jag stegar emot honom så öppnar han armarna och ger mig en kram. Jag hade tänkt att hålla mig till nåt slags kallprat men blev helt överrumplad av hans värme. Mannen har ett hjärta stort som en oxe.  Ifall det ska komma nån Messias nu, så är det nog han. Och jag vet inte ens vad han heter, men från och med nu är han Messias.




Amen!

/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0