Patetiskt Schmatetiskt.

Det lilla jag sett på Stureplan.se gillar jag inte. Eller rättare sagt, vissa saker gillar jag. en ganska mycket av sidan ger mig bara flashbacks till högstadiet där coola/snygga gänget( som nu de flesta har blivit på smällen eller rent av fula) regerade. Jag hatar Stockholm och det ständiga behov av bekräftelse som genomsyrar luften. Jag har visserligen inte varit där på flera år, men jag glömmer aldrig intrycket staden gav mig.


Stockholmare ser upp till storstäder och försöker med all deras makt vara kosmopoliter, men de missar totalt att äkta kosmopoliter inte beter sig som tonårsflickor som gör allt för att passa in i en smal mall, och som dessutom är löjligt lätta att sätta på plats när de försöker kaxa sig. Stockholm och jag är ingen kärlekshistoria och kommer heller aldrig att vara det, men det är verkligen inget jag sörjer, och Stureplan.se's Veckans Snyggaste-lista ger mig magkatarr och huvudvärk.

Nu ska jag gräva ner mig i böckerna igen och totalt ignorera det fantastiska vädret utanför.



/L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0