Hål Schmål...

Jag har ypperligt dåligt med pengar just nu, trots mitt hotshot-jobb i finansvärlden. Det ryktas om årsbonusar på runt 75% av ens årslön, men vad hjälper det mig i mars, när det till och med känns långt till månadsslutet.

Var en kort sväng i Basel igår, innan jag åkte hem till Stockholm. Flygplatsen var lika vidrig som alla flyplatser, men jag veknade när jag såg att det fanns gratis tidningar. Inte bara de tjocka pretantiösa dagstidningarna, utan även gratis tidningar som Glamour, Cosmopolitan, Amica, InStyle, osv. Önskar alla flyplatser kunde ha det så. Tyvärr var allt på tyska, och InStyle rapporterade om heta, trendiga aktiviteter som poker. På tyska förstås.

Men jag hittade mitt nyckelplagg inför våren och sommaren. Den blå-vit randiga etonskjortan med vita slag. Tillsammans med ett par vita vida kostymbyxor på jobbet, och med vita korta shorts på stan, kommer jag se ypperligt preppy ut i vår. Måste skaffa mig en blazer också. Med guldknappar.

Hålet i min plånbok växer, men när jag väl får lön ska minsann de heta prylarna införskaffas... Snart....

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0