Velvet och SVT

Är som sagt hemma i Sverige och mitt i mina hetsiga tre dygn i Stockholm sätter jag på teven och hittar en gammal repris av Velvet, SVT´s modeprogram. Jag tänkte inte recensera programmet, men jag blev så fylld av kärlek över SVT. Det är något underbart med 1:an och 2:ans tv-tablå. Programmen kan vara smala, men de är så utbildande på något sätt. Velvet var inte pretantiöst, men går igenom små mode-aspekter på ett historiskt och intressant sätt. Det är fint. Jag har suttit sena kvällar och fastnat framför Kobra som pratar om maffians influenser över pop-kulturen, jag har halkat in på en lång filmatisering av Sartre och Beauvoir´s liv, och just nu rullar Beckman, Ohlson & Can, där de diskuterar kränkningar (som jag själv skrev om för ett par veckor). SVT är fint och programmen ger något mer än bara 45 minuters underhållning.

Velvet tar upp mode utan att ha en trendig tjej a la Sofi Fahrman som programledare. Jag gillar det, och jag älskar Sveriges television och Sveriges Radio. Och jag hoppas att ni alla betalar  tv-licens.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0