Backpackers, schmackpackers.

Detta bevisar bara vad jag alltid ansett, nämligen att backpackers är vanliga turister som söker acceptans inom den egna gruppen genom att prata om exakt samma saker, klä sig likadant och försöka anamma en orädd hippielivsstil, men i slutändan är de smått rädda för lokalbefolkningen och håller sig för sig själva. Jag har själv varit i den positionen men  både förvånats och förfärats över hur de som kallar sig unika och individualister är egentligen en skock får. Fast "backpackermodet" tilltalar mig. Det är inget jag skulle slänga på mig för en tur på stan, men jag saknar lite att gå i ett par sletna randiga vida byxor, flipflops och ett sletet linne.



det är inget  The Sartoralist-material, men gött är det.

/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0