Föräldraledighets-nonsens...

"Eftersom män tjänar mer än kvinnor är mammor mer lediga än pappor. Eftersom män är mindre lediga än kvinnor satsar arbetsgivarna mer på dem. Och eftersom arbetsgivarna satsar mer på män tjänar de mer"

Vara (eeeh. Era. Jag har schweiziskt bankkonto...) skattepengar finansierar föräldrarledigheten och jag tycker det är skrämmande att kraven pa obligatorisk delad föräldraledighet fortfarande inte tas pa allvar. Inte fan far jag ge bort mina semester-veckor till min partner, varför ska han fa ge bort sin föräldraledighet till mig? Skattepengar ska inte användas till diskriminerande ändamal och jag har tappat tron pa frivilligheten.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0