Run of the year..

Hela januari och februari var jag otroligt taggad på att springa Vårruset, men i mars glömde jag totalt bort loppet jag skulle springa med mina kära arbetskamrater. Och i förrgår på väg hem från söndagsmiddagen hos mor kom jag på att lopphelvetet är imorgon. Fan. Jag som hade lagt upp ett helt vattentätt träningsschema som jag skulle slaviskt följa, men mina tankar hade börjat vandrat någon annanstans någon gång i mars. Oc h ni vet vart detta leder, jag har en halvkass kondition och ska springa ett lopp som jag hade velat göra på 20 minuter. Jag struntar i ifall mina organ kollapsar under loppet, jag tänker ge allt jag har och jag ska fan springa hela vägen. Jag ska flåsa, svettas och kommer säkert att gråta, men det är okej. Jag har tjatat år ut och år in om att jag ska springa Göteborgsvarvet eller något annat lopp. Här är min chans, jag kanske inte kommer klara det på den tid jag önskar, men jag kommer att ha gjort det i alla fall. Och jag kommer att se ut som Richard Simmons, viktminskningsgurun, i färgglada små shorts och skrikigt linne.

image88

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0