Sex & the shitty. Oh vilket dilemma...

Dagens dilemma;

Vad gör man när man far en inbjudan av pojkvännens vänners flickvänner till att spendera en "härlig" kväll med dem, drickandes cosmopolitans och ga pa Sex & the City-filmen i höga klackar?

Vad svarar man, när man hellre dör än tillbringar en torsdagskväll i SATC-anda, men inbjudarna redan tycker att man är dryg, sarkastisk och snorkig för att man rakade hana Norah Jones pa en middagsbjudning och sa att livet var grymt roligt när man var 14 och tyckte navelpiercing var det coolaste och det blev lite obekvämt när det visade sig att tre av tjejerna har navelpiercing fortfarande vid 25-30-ars aldern?

Vad gör man när pojkvännen ber om att man ska oironiskt detlaga i denna kväll, eftersom han sa gärna vill att alla ska tycka om mig lika mycket som han gör?

Fan. Tips?

/B


Kommentarer
Postat av: Therése

sluta vara negativ, släpp alla fördommar och ha kul istället?

2008-05-26 @ 23:04:32
Postat av: Lisa

Du deltar naturligtvis. Ironiskt. They'll never know the difference anyway. Jag rekommenderar dock att du går ut i strid med fulladdadt mobilbatterie. Det är inte roligt att göra något ironiskt om man inte kan delge utvalda delar av den normala befolkningen.



Eller också är du helt enkelt jävligt upptagen eftersom du just denna kväll bokat in en tid hos den mest eftertraktade navelpiercaren i trakten. Och som alla vet är han ju bokad måååånader i förväg. De kommer naturligtvis ha förståelse för din prekära situation och acceptera att du hur gärna du än skulle vilja inte kan delta på SATC-kvällen.

2008-05-28 @ 02:51:56
URL: http://lifeofatvjunkie.blogspot.com/
Postat av: B

Lisa; ett alternativ till Magdalena Ribbing för oss som inte oroar oss över bröllopsinbjudningar och tacktal.



Jag deltog. Sag fyra tjejer utanför bion som hade med sig en flaska champagne och glas. Jag hukade mig och skämdes över att vara där. Och blev nästan lite lättad när vi insag att filmen var utsald.



Vi gick och drack oss fulla pa rödvin istället. Mer i min stil.

2008-05-29 @ 13:55:26
URL: http://fancyschmancy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0