Stockholms-abstinens

Jag läser att det är 20 grader varmt i Stockholm och Kleerup spelar pa Pontus by the Sea's terass ikväll. Och jag börjar nästan grata. Jag älskar försommar i Sverige, jag älskar Pontus terass och jag älskar att mingla med hipsters pa Kleerup-spelningar. Jag sitter pa mitt schweiziska kontor, är jättebakfull, har inget att göra för alla är i New York utom jag, och har fruktansvärd hemlängtan.

Det är 25 grader här, jag hade en fantastiskt trevlig kväll igar, jag sitter och bloggar hela dagen och jag far grymt bra betalt, jag har precis flyttat in i en fantastisk sekelskiftslägenhet med min fina man och jag ska köpa god mat och tva flaskor chablis efter jobbet och hänga pa var balkong i kväll. Sa jag borde inte klaga.

Men jag har Stockholmsabstinens och gräset är alltid grönare pa andra sidan. Jag saknar Stockholm, mina vänner, min syster och just nu saknar jag Kleerup pa Pontus by the Sea. Jag är inte alls nöjd med situationen.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0