Balmain-fakes och DIY-miss

Jag gjorde inga hemmagjorda skor i helgen. Jag införskaffade mig ett par andra skor än de jag visade, ett par säckiga mockastövlar istället för farmorskängorna fran H&M. Jag köpte fransar (som egentligen var gardintillbehör för tanter i Geneve) och vagade mig in i Geneve's enda punkaffär.

Det visade sig att de hade alla möjliga sorters av nitar, men den exakta storleken jag ville ha var naturligtvis slut. Sa jag har ett par fula mockastövlar och gardintillbehör liggandes i en pase pa mitt köksgolv, väntandes pa att en punkare ska ta sig samman och beställa lite nya...

Sa jag köpte dessa skor pa Ebay igar istället.



Balmain-fake? Oh yeah baby!



De kostade bara 20 USD och jag jublade och klickade hem. Och fick betala 45 USD extra i frakt.

Sa nu har jag angest och undrar om jag har ett allvarligt shoppingproblem. Jag har knappt nagra pengar kvar tills lönen kommer och jag kan inte sluta köpa grejer. Detta är ingen "ojojoj, jag är sa tjejig och köper för manga skor, guuuud vad sex & the city jag är"-angest, det är riktigt angest. Jag blir äcklad av mig själv. Helst av allt vill jag bara avstyra mitt ebayköp, men da far man en anmälan och tänk om jag maste handla igen snart?

Jag blir lite darrig i knäna, och försöker lova mig själv att införa ett köpförbud. Men sa fort jag far lön sa maste jag köpa ett par nya löparskor, för mina andra är sjukt slitna och sen aker jag ju till Sverige snart och kronan har ju störtdykt sa det är monopol-priser pa kläder hemma i Sverige och dessutom börjar det ju bli kallt, sa jag maste nog köpa en ny jacka. Aaaarrrrggghh...

Jag ska fundera ut en plan. För att tygla mitt hysteriska shoppande. I morgon... Nu ska jag ga hem hela 40 minuter tidigare för att jag är sjuk. Jag ska inte köpa nagot pa vägen hem utan bara lägga mig i soffan, äta clementiner och lata min man laga mat till mig.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0