Must DIY

Jag jobbar sjukt mycket nuförtiden (jävla finanskris), och jag gar klädd i trista kontorskläder fran mandag till fredag. Och jag fantiserar om obskyra kombinationer, DIY-projekt och konstnärliga  uttryck. Jag sitter i en kostym-bubbla och längtar ut. Problemet är ju bara att det är sa mycket jobb och sa lite helg. Jag hinner inte med att använda mina fina roliga kläder pa helgerna, och jag har absolut inget att ha pa mig pa vardagarna. Men jag har seriösa cravings (allvarligt. Jag har...) och det slutar med att jag köper mer och mer avancerade kläder och mindre och mindre kontorslämpliga plagg. Vilket gör att jag inte alls hinner ha pa mig allt pa helgerna och har ännu mer angest varje morgon när jag drar pa mig nagot som Chloe i 24 skulle kunnat ha pa sig. Det är en ond cirkel och jag vet inte hur jag ska kunna bryta den.

Sa jag funderar vidare pa vad jag kan göra för skojigt. Sant här tillexempel?


(bild fran Cookie Jar)

Det paminner mig om mina beiga mockastövlar (ni kommer ihag de där nerhasade mockastövlarna med stilettklack som alla hade 2002-2003 och schlagerstjärnona fortfarande använder) jag använde för manga manga ar sedan som jag knöt en grön scarf  och en guldkedja runt i en hastig inspiration av nagon gucci-kampanj. Jag tycktre jag var svincool och nu ska jag göra det igen. Med rosa, turkosa och gula sidenband eller chiffongband runt gladiatorklackarna.

Ut och shoppa pa lunchen. Hepp!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0