Päls, lösgodis och ostfondue

Jag är sjuk. Det regnar ute. Jag sitter pa mitt kontor insvept i en jätteschal och huttrar. Har druckit 15 espressos och 12 flaskor apelsinjuice, men inget hjälper.

Allt jag vill göra är att ga hem fran jobbet, sätta pa mig en fuskpäls, lägga mig ner i soffan, käka massa lösgodis och kolla pa gamla filmer som "örnen har landat". Ska man vara sjuk bör man vara dekadent och förtjusande sjuk.

Men nej nej. Jag sitter i kostym pa ett kontor och dricker apelsinjuice och maste skriva rapporter och vänta pa att klockan blir sex sa att jag kan snubbla hem och byta om till ännu mer fula och meningslösa kläder snabbt innan jag ska iväg och äta ost-fondue med hes röst (den äckliga hesa rösten, inte den coola nerrökta jazz-hesa rösten) och snorig näsa.

Misär. Fashion bor verkligen inte här idag. Inte alls.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0