Where do you go to, my lovely fashion?

Fashion bor här igen!

Jag är inne i en väldigt bra period (eller väldigt dalig om mina kollegor far välja) när det kommer till kläder. Jag har inte köpt massa nya grejer och jag ser inte alls plötsligt ut som Daria Werbowy. Men jag tycker plötsligt att det är sjukt roligt med kläder igen efter en väldigt angestfylld period, där jag har ogillat allt och känt mig fel i vad jag än tagit pa mig. Jag tror att det är mina hetsiga DIY-projekt som pamint mig om det roliga och kreativa med kläder. Om att bli inspirerad och fa skapa nagot eget, även om det bara är en kombination av saker alla andra har.

I fredags lyssnade jag pa den fantastiska Peter Sarstedts "Where do you go to, my lovely" pa vägen hem fran jobbet.



Hör ni? Det later som orange-rött läppstift, lockigt rufsigt har, sotade ögon, enkla kläder men höga klackar. En cigg i mungipan och ett glas rödvin i handen. Det later som svarta tights och vit t-shirt. Det later som kilklackar, dragkedjor och massor av smycken. En lite för stor blazer över det hela. Ibland är det samma sak, musik, kläder och känslor. Allt gar ihop och bildar ett sammanhang. Och det är da allt faller pa plats. Fredagskvällen, i ovan beskrivda outfit var precis sa som laten far mig att känna. Det är en grym känsla när hela livet synkar...
B

(P.S. Cigaretten exkluderades ur den verkliga outfiten, men fanns med i huvudet som inspiration. Rökning som accessoar är inte bra, trots att det är grymt snyggt. D.S)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0