bling!

Jag vill ha smycken och juveler, och jag vill ha det nu! Min familj är en aningens guldtokig, vilket kan ha med vårt ursprung att göra. Inga fördomar, men semitiska och hamitiska folkslag verkar ha en förkärlek för guld, guld, guld. Konstigt nog är jag den enda i familjen, jag och en sjuttonårig kusin, som har blivit immun mot denna guldhysteri.


Exempel på familjens guldhysteri? Min kära mor fick för sig för flera år sen att vi skulle åka till Dubai, inte för att garva åt och begeistras av staden utan kultur, utan för guld är billigt i Arabländer. Vem tänker ens i de banorna?!


Jag vill ha Fatimas Hand i vitt guld, men det kan jag nog drömma om i nuläget.


Damn.


/L.


Kommentarer
Postat av: B

Göld göld göld göld.



Sydafrika har ocksa billigt göld - tipsa mamma?



/B

2008-09-15 @ 10:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0