Fint om internet

Jag läser ett blogginlägg om internet och hur det har skiftat det mänskliga beteendet. Det är precis som allt alltid varit tröstlöst och hoppfullt pà samma gang. Det handlade om anonymiteten på internet, och hur den kombinerad med de stora avstånden ger otroligt utrymme för hat och ilska. Det har vi alla sett i kommentarer och näthat. Det är som en avgrund av hat och fruktansvärd svärta, och mànga gànger känns människor bara sà jävla onda.
Men sen läser jag vidare om den andra sidan av internet, det mänskliga samspelet som vi nu har med sà mànga fler än vàra närmaste. Jag läser att om vi kan se människor utan att stirra på dem, för att vi kan känna gemenskap utan krav, kan vi också visa upp oss som hela människor även för främlingar.

Jag vet inte om jag tror pà det, men det làter fint.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0