Nàgot kan man alltid göra

Mànga gànger känns allt hopplöst. Det finns sà mycket orättvisa och idioter i världen, och trots att man blir upprörd och arg sà känns det ofta som att man aldrig riktigt kan göra nàgot. Det kan man ju alltid, det finns otaliga steg man kan ta för att förbättra världen. Men det syns sällan och känns ofta tröstlöst.

Därför gillar jag uppnàerliga màl. Sànt som gàr att genomföra. Det kanske inte räddar världen i slutändan, men det ger ett konkret resultat. Ett sànt màl är att skicka Gudrun Schyman till Bryssel. Schyman är en sàn där person som är sà fruktansvärt vettig. Jag sörjer fortfarande att hon lämnade vänsterpartiet, eftersom hon behövs där. Men nu är det som det är och jag tycker verkligen att hon ska fà sitta i EU-parlamentet. Det skulle vara bra för Sverige och EU. Ingen röstar i EU-valet. Det borde man göra, trots att de flesta tycker det är hemskt ointressant. Rösta pà Schyman dà. Har vi nàgot att förlora?

Det är inte sà mànga som läser denna blogg, men jag gör vad jag kan för att ni ocksà ska rösta.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Yes I will.



Jobbar som röstmottagare på valet. Tror det blir en lång och tråkig dag.

2009-04-15 @ 16:01:38
URL: http://bastjustnu.blogspot.com
Postat av: B

ha! Det gör mina föräldrar ocksa. De känner att det är deras bidrag till demokratin i Sverige. Jag röstar bara!



Gudrun till Bryssel!

2009-04-15 @ 17:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0