Vägrar fortfarande att jobba

10 FAVORITER
färg: Orange.
mat: kräftor. (har varit hemma i sverige pà kräftskiva) Och rà fisk.
band: Rolling Stones. Det är mycket gubbrock för tillfället
film: Blood Diamond, The Constant Gardener, Lord of War, Last King of Scotland och andra filmer som fàr mig att krypa i hop i en liten boll och tycka att världen är sà jävla hemsk och att människor är sà fruktansvärt onda.
bok: Dostovjevski. Pà allvar. Idioten är som Jackie Collins fast pà ryska.
sport: Tour de France, tennis, squash och löpning.
årstid: sommar/höst/vinter/vàr. Allt är fint pà sitt sätt.
veckodag: Onsdagar. De känns trygga.
glassmak: Citron sorbet.
tid på dygnet: 12.30. Lunch. Jag gillar lunch. Eller 15.30. Kaffe-dags. Jag gillar kaffe.

8 FÖR TILLFÄLLET:
humör: deprimerad.
smak: uppäten fisk-lunch.
kläder: kostymbyxor, gladiator-sandaler och stickad kofta. Trots att det är 32 grader ute. Har inte tvättat efter semestern.
bakgrund: blà. Jag ogillar bakgrundsbilder
nagellack: avskalat korallfärgat skit.
tid: 13:42.
omgivning: kontoret.
irritationsobjekt: att semestern är slut, dvs min dator, mina kollegor och hela jàvla byggnaden. 

5 HAR DU NÅGONSIN?
dejtat någon av dina bästa vänner: jag ska gifta mig med min bästa vän
brutit mot lagen: ja.
blivit arresterad: ja. Jag àkte fast för snatteri när jag var 12. Mina vänner snattade smink pà H&M. Jag försökte stjäla en bok pà Bokia. Hur jävla nördigt är inte det?
badat naken: nej. jag är pryd.
varit med på TV: inte vad jag kan komma ihàg.
kysst någon du inte känner: självklart.

3 PERSONER
du kan berätta allt för: ingen. Det finns olika människor för olika ämnen.
du tycker om: jag tycker mest om Will, min syster och min fina fina systerdotter.
du inte gillar: jag ska bli superdiplomat, vi pratar inte om sànt.

2 VAL
kaffe eller te: Kaffe! Hatar folk som dricker te.
vår eller höst: Höst. Jag köper ny kalender, och stickad halsduk. Gàr runt med en take-away latte och tunga böcker i famnen. Jag tänder mycket värmeljus och myser pà kvällarna. Fast egentligen gillar jag mest augusti, när jag fortfarande tror att hösten kommer bli som ovan.

/mongo-B


Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha snatta bok! Vilken underbar historia!

2009-08-03 @ 23:53:35
URL: http://lifeofatvjunkie.blogspot.com/
Postat av: Agnes

Ja, berätta mer om det. Please.

2009-08-04 @ 04:39:29
URL: http://bastjustnu.blogspot.com
Postat av: B

Hahaha, det var Bokia i Angered Centrum. Jag var 12 och plockade ner nàgon tonàrsbok om bästa vänner och smärta i väskan, men blev pàkommen. De ringde polisen som körde hem mig till mamma och pappa och jag grät i en hel dag typ.



Förra àret la Bokia ner i Angered. Jag var pà allvar lättad, har haft àngest av gà förbi affären i alla àr.

2009-08-04 @ 14:30:10
Postat av: Agnes

Lisa dricker för övrigt te och henne hatar du inte.

2009-08-04 @ 15:14:29
URL: http://bastjustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0