àngest àngest àngest

Ofta fàr jag sjuk àngest över saker och ting. Mànga gànger är det samma gamla favoritämnen, denna vecka ser listan ut sà här:

1. Miljön. Ibland vill jag bara krypa ihop i en liten boll och gràta och skrika nej, nej, nej. Varför gör vi sà här mot jorden? Allt är skit! Vi kommer gà under! Jag kan inte andas, panik, jag dör, vi alla dör, isbjörnarna dör först, folk i Pygmeoasien eller vad fan de nu heter dör sen. Afrika, Asien och Latinamerika drabbas värst. Fattiga först. Kvinnor värst. Alla dör. Jävla COP15 gàr säkert àt helvete ocksà, även om det inte spelar nàgon roll, allt är kört ändà.

2. Google, facebook, twitter, bloggar och all jävla skit. När jag är utrikesminister kommer det finnas sà jävla mycket information som folk kan ta fram och publicera och skandalisera över, jag skäms men kan inte riktigt sluta. Jag hatar sociala nätverk och fàr galen àngest när jag tänker pà hur jävla mycket information om mig det finns överallt. Tänk om jag fàr ett asviktigt jobb? De skulle lyncha mig känns det som.

3. Fattigdom. Svält. Krig. Hunger. Afrika. Sjukdomar. Helvetes jävla pissvärld. Jag sitter pà ett cp-kontor och gör ingenting hela dagarna. Vill bli läkare och rädda liv istället. Varför gör jag ingenting? àngest àngest àngest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0