Caroline och jag

Caroline pa Feber verkar tänka mycket som jag. Hon skulle trada en t-shirt, precis som jag. Hon ska klorinbleka jeans, precis som jag gjorde.

Nu tror jag inte att jag och Caroline är Fashion Soulmeets (hur sjukt är det att jag tycker att soulmeets är det roligaste ordet nagonsin, och använder det pa allvar, trots att jag aldrig i hela mitt liv har läst Linda Rosings blogg) utan det är nog mer sa att vi läser samma typ av inspirationsbloggar.

För DIY-inspiration; läs Fashion Toast, Childhood Flames, Sea of Shoes, The Foxy Man, Style Bubble, That's Just my Vibe, Kingdom of Style och en hel hög andra osvenska modebloggar som jag glömmer bort att bokmärka och bara hittar tillbaka till en gang i halvaret.

Jag vet att jag har tjatat om det manga ganger, men de flesta svenska modebloggar har för lite kreativitet och tillför inte speciellt mycket eget till mode (jag är självklart inkluderad i denna grupp). De ser ganska likadana ut allihopa och gillar Balmain och Emmanuele Alt i grupp. De letar lite "konstnärliga" bilder här och där pa Fashion Spot eller Cobra Snake, men vill mest tipsa om en ny tröja pa H&M. Det är tur att det finns nagra härliga urballade amerikaner och brittiskor som jag och Caroline kan bli inspirerade av istället.

/B

Kommentarer
Postat av: fashionably laughing...

Jag har inte skrattat så här mycket på länge..... Jag brukar nån gång lite då och då ( två gånger om året och det räcker gott och väl ) googla "svenska modebloggar" sen sitter jag 15 minuter framför datorn jäspar, gnager mina ögon för att vissa grejer är helt otroliga ( och då menar jag på ett dåligt sätt ) sen säger jag det för 20 gången högt " fy fan vad tråkiga"



din blog är rolig jag tittade bara snabbt igenom denna sida och började skratta... jag vet inte om det kommer att förändra något men det känns bra att någon säger det så torrt och rakt på sak som det bara går...



Det kanske finns hopp för Svenskt mode, Svenska modebloggar och Sverige after all :)



gå Fancy Schmancy :)



2009-08-28 @ 16:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0