CSN-skit

Jag vet, det är inte sa originellt att klaga pa csn, och jag har egentligen inga problem med dem (förutom den gangen de sa att jag kunde lämna in en blankett där min handledare sa att jag jobbade pa min uppsats och att de kunde betala ut csn till mig när de fatt blanketten, sa jag skuttade glatt iväg till Geneve och lekte i FN i 10 manader och kom hem och det sen visade sig att det inte alls var sant, de ville inte alls godkänna blanketten och jag var tvungen att slänga ihop en c-uppsats, ha fyra handledarmöten och fa den opponerad pa 20 dagar för att ha rad att betala hyra) men jag blir lite deprimerad när jag inser att jag betalar 2000 varje kvartal, men att skulden bara minskat med 2000 kronor under förra aret. Vart gick resten av mina 8,000? Ska vi inte ha rekordlaga räntor nu för tiden, eller gäller det bara folk som äger stora villor i Saltsjö-Bo och inte nyexaminerade studenter som kämpar för att komma in pa arbetsmarknaden?

Det är säkert alliansens fel. Jag tycker vi skyller pa dem. Irak-kriget ocksa. Fy för alliansen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0