Veckans överskattade stilförebilder

Jag har en ny kategori här pa bloggen. Varje onsdag berättar jag om en stilförebild, som inte borde vara en stilförebild. Fancy Schmancy inleder starkt med världens absolut mest överskattade stilförebild, Audrey Hepburn som Holly Golightly i Breakfast at Tiffany's.



Jag hatar Audrey Hepburn. Egentligen inte Audrey själv, utan jag hatar all Audrey-mania som jag ser runt omkring.
Funny Face,  Breakfast at Tiffany's, My Fair Lady och Sabrina. Blä blä blä!!!!!!

Att idolisera en tunn, ung liten prinsessliknande flicka som springer runt och blinkar med ögonen och är sa jävla petite hela tiden är sa sjukt förutsägbart. Hon är konservativ, latsasaristrokratisk och sa jävla trakig, (och det är nu alla modebloggare lägger till "men det är ju helt "crazy" när hon bara har pa sig en smokingskjorta, oh my god, it's the mot awesome thing I've ever seen. Ever!"

Ge upp era jävla prinsess- och diamantdrömmar och väx upp. Audrey Hepburn som stilförebild är typ lika spännande som att säga att vita tubsockar inte är snygga. Fäshion pa hög niva!

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0