Läsarveckan

Jag har tappat det pà jobbet och har bestämt att om jag nu ska föreställa en 'research officer' sà är det kanske lämpligt att börja göra lite jävla research utöver de tvà första träffarna pà google. Sà nu har jag läsarveckan, dà jag ska spendera en hel vecka att bara läsa (därav det ambitiösa bloggandet) böcker och artiklar om rymdvapen.

Dessutom kände jag att det var läge att förnya min Economist-prenumeration, trots att jag bara fàr àngest av att se ett nytt nummer ligga i brevlàdan varje vecka, när jag inte hunnit öppna det förra vilket pàminner mig om att det finns sà mycket viktiga grejer i världen som jag aldrig hinner läsa om eller förstà.

Läsarveckan började idag, med 'Space Politics and Policy - An Evolutionary Perspective'. Har hunnit läsa 32 sidor sà här làngt (men det skyller jag pà Kanye's uppträdande igàr) och har lite àngest över att en läsarvecka borde egentligen bli ett läsaràr om jag ska komma nàgonstans i mitt researchande... Det är helt sjukt vad mycket det finns som man màste kunna om man ska vara expert pà nàgot ämne. Hur fan ska jag hinna med det här egentligen? (däremot missar jag inte ett inlägg av Elin Kling's blogg. Sànt finns det alltid tid för)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0