pà tal om rymdvapen

jag har ju alltid varit mycket intresserad av kärnvapen och andra massförstörelsevapen. Jag har aldrig riktigt gillar klusterbomber, landminor, lätta vapen och annat "humanitärt tjafs", det fàr mänskligarättigheterkämparna pà Amnesty och Human Rights Watch ta tag i, det blir för mycket mänskligt lidande för min smak.

Jag gillar det sterila, kliniska i kärnvapen. De används inte, det är bara strategiska planer och inte verklighetsrelaterat. Ingen dör. Inget blod. Inget àngestframkallande användande, massförstörelsevapen är bara teoretiska spelbrickor i ett surrealistiskt spel mellan länder. I like.

Nu har jag hittat min nya grej dock. Delivery systems. Missiler. Mitt nya favvoämne och sà jävla grymt. Det är liksom en blandning av teknologier, nationella rymdprogram, räckvid av landets kärnvapen och strategiska placeringar av militära baser. Varför har jag aldrig förstàtt att missiler is the shit förut? Det är liksom en blandning av alla mina favoritämnen.



Nu ska jag ägna resten av dagen till att sitta i biblioteket och läsa pà om Iran, Indien, Nord Korea, Israel, och Ryssland och deras missilkapaciteter. Men bara för att det är intressant, inte för att prestera nàgot (se nedan).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0