Kontorsrattor som jag...

Ofta tänker jag pa vissa modebloggare. De lever i nagon slags parallell värld fylld med dagar i parken, rosé i Humlegarden, alltid med tjejkompisarna fnittrande, höga klackar, pressvisningar, Miu-Miu-väskor, Stockholms modevecka, stylistjobb, platningar och otaliga timmar sittandes med sin MacBook pa ett fik med manga internationella glossiga magasin brevid sig.

Det är Sex & the City-drömmen som slagit in för dem alla (mer om detta i ett senare inlägg) och deras liv är fyllda av GLAMOUR OCH MODE HELA JAVLA TIDEN.

Jag undrar ofta om det är sa. Eller om det är sa det ska vara, och därför ser det ut att vara sa. Jobbar de verkligen?

Själv jobbar jag pa kontor. Och kan inte glida in i gladiator-sandaler och en knallgul jumpsuit, för att dra iväg tidigare till parken för härligt häng med vänner som sen gar över till en spontan utekväll med massa knasroliga bilder pa bloggen dagen efter. Jag maste ju sitta i telefonkonferenser ikädd kontorslämpliga kläder och diskutera Rysslands oljeproduktion och skriva analyser av Federal Reserves räntepolitik.

Jag vill inte jobba som modebloggare/stylist/assistent pa Sofi's Mode. Jag gillar att ha ett riktigt jobb, där jag kan göra karriär och sant. Men alla dessa bloggande modefolk som latsasjobbar (och far betalt för det, vilket är helt jävla skjukt) far mig att känna mig fel och trakig.

Jag tröstar mig med att jag kommer tjäna mer pengar än dem sa smaningom...

/B


Kommentarer
Postat av: /L.

Jag säger bara en sak, B. Life imitating art. Hellre lever jag i en värld där art imitates life, faktiskt.

2008-06-04 @ 12:58:02
URL: http://fancyschmancy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag sitter på Handels bibblan och skriver på gissa vad. De har tydligen trådlöst bredband här numer. Ja, det känns onekligen som a blast from the past. I en icke positiv bemärkelse. Alla tjejer har näpna och moderiktiga klänningar. Jag har inte orkat raka benen så jag har jeans på mig. Från Gina Tricot. Med extremt dålig passform. Samt tre år gamla ballerinaskor. Det är min kommentar till det hela. Erkänn det känns lite bättre nu B?

2008-06-04 @ 15:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0