Hybris-veckan, dag 2...

I dag är det inte jag som har hybris, det är mina tva kollegor. Alla viktiga människor pa min hedgefond är i New York och springer runt som tokar mellan 5th Avenue, Wall Street, och taget fran Grand Central till Greenwich och gör viktiga saker som att tjäna miljoner at sig själva. Jag och mina tva kollegor sitter kvar i Geneve, ensamma pa kontoret och tänker att livet verkra bra mycket roligare over there.

Sa, när kontoret är tomt och jag mest ägnar tid at att komma pa nya kaffe-varianter med företagets Nespresso-maskin, tyckte jag att det var läge att ha jeans pa jobbet en dag.

Det gick tydligen inte hem.

Mina tva Gordon Gecko-kollegor sa "oh, did we miss the memo on casual tuesday?" och var receptionist blängde pa mina Air Jordans och undrade varför jag dyker upp pa jobbet när jag är ledig.

Jävla pretantiösa hedgefond-människor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0