Re: Re: Hon hatar oss

Mest förolämpad blir jag när jag läser:

Jag tycker ibland en mening säger allt man behöver veta:

Döm min förvaning

I rest my makeup case.


Döm min förvaning är mitt favorituttryck och ett exemplariskt användande av det svenska spraket. Folk blir dummare och dummare. Vi har fantastisk teknologi som datorer, mobilt bredband, GPS, osv. Men vad använder folk det till? Bloggar. Meningslösa bloggar. Ja, även Fancy Schmancy är en meningslös blogg. Sa bespara mig den kommentaren. Och vi spenderar sa mycket tid till att bildgoogla och testa nya krämer, att ingen ens bryr sig om skrivandet och ingen har tid att läsa vad andra skriver. Felstavning, inga punkter, genomgaende sma boksträver, smileys, LOL, och XOXO, och idiotförkortningar som C U 2MORROW.

För att citera Hank Moody

- It just seems to me it's just a bunch of stupid people pseudo-communicating with a bunch of other stupid people at a proto-language that resembles more what cavemen used to speak than the King's English.

-
Yet you're part of the problem, I mean you're out there blogging with the best of them.

- Hence my self-loathing.

/B

Kommentarer
Postat av: Therése

varför bidrar du då själv till denna oändliga värld av bloggar istället för att sätta dig och google på "intelligenta saker"? får man undra det?

2008-03-10 @ 15:58:18
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: B

Hence my self-loathing

2008-03-10 @ 18:51:53
Postat av: språkvårdare

Men menar du då: "Döm OM min förvåning", vilket är det korrekta bruket av uttrycket, eller bokstavligen att vi som läsare ska döma din förvåning?

2008-03-11 @ 13:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0