What to wear? - Hur man kommer fram till dagens outfit.

  • Vaknar. Första tanken; vad ska jag göra idag, och vad ska jag ha pa mig?
  • äter ägg och dricker kaffe. I pyjamas. Funderar pa vad jag ska göra och ha pa mig.
  • Bestämmer mig, de nya, svinhöga, turkosa skorna som jag köpte i fredagsyran efter jobbet igar.
  • Brakar med min pojkvän. Han vill otippat klättra i berg idag. Man kan inte ha turkosa klackar när man klättrar i berg. Jag lägger in veto.
  • Vi tjurar. Ligger i sängen och surfar. Kollar Sartorialist. Hittar följande bild
image104
  • Hoppar upp, rotar fram ett par chinos i pojkvännens garderob
  • Skriker I GOT IT! och inser att upprullade herr-chinos, mina turkosa skor, tillsammans med en vit skjorta blir en perfekt lördags-outfit, och blir plötsligt pa mycket bättre humör.
  • Kompromissar med pojkvännen, det blir squash. Och sen lunch vid sjön i klädd dagens outfit.


Puh!

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0