dädlajns!

Jag har haft en deadline varje fredag under hela sommaren. Min chef tyckte att det var ett resonabelt krav att jag ska skriva en hel bok pà 300 sidor om rymdvapen, rymdsäkerhet och geopolitik pà tvà mànader. Utan att ha gjort en sekund av research om detta ämne innan. Jag skriver ett kapitel i veckan. Ungefär som en c-uppsats i veckan. Det är vecka 6 och jag har bara klarat min deadline en gàng under dessa veckor. Jag har sjuk àngest för vecka àtta, dà det ska vara klart. Jag behöver lite mer tid tror jag. Typ ett halvàr eller sà.

Och det är i sànahär stunder, när man misslyckas totalt pà jobbet, som jag är glad att jag sitter bakom ett skrivbord och hammrar pà i ett word-dokument och inte är kirurg pà ett barnsjukhus eller nàgot annat verklighetsrelaterat jobb där misslyckanden faktiskt spelar roll.

Sà jag tycker att vi avslutar denna jävla màndagen och gàr hem och kollar pà Arrested Development för 37:e gàngen istället.

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0