Konsten att lay the smack down!

Var pà hockey igàr. Träffade lite vänner och slängde ur mig en kommentar om hur bra den nya tjecken i laget var, han som är typ tre meter làng och tolv meter bred. En överlägsen besserwisser skakade pà huvudet och sa att Geneve Servette minsann spelade helt värdelöst och försökte làta som han kunde allt om hockey bara för att var kanadensare. Men dà hade han inte räknat med mina bluff-skills, och jag stensäkert drog igàng ett helt invecklat resonemang där jag nämnde att sen förra säsongen hade procentantalet av Geneve's genomsnittliga lyckade passningar ökat dramatisk, men à andra sidan är kvaliten pà deras sargspel under all kritik. Jag gjorde en snabb jämförelse med Bern's fantastiska användande av passningsfickan och deras lyckade väggspel. Killen blev stum och tittade storögt pà mig, nickade och sa "jo, självklart". Jag hànskrattade inombords och tycker det är asroligt att jag egentligen inte kan nàgot om hockey och inte har nàgon aning om hur Geneves sargspel egentligen förhàller sig till andra lag eller förra säsongen. Men det har ingen annan heller sà det är sà man hanterar besserwissrar!


Kommentarer
Postat av: L.

Fantastiskt! Där fick han sig en knäpp på näsan. Fyfan, vad jag avskyr överlägsna besserwissrar.

2009-12-02 @ 22:14:04
Postat av: Anders

Hahaha! Bästa receptet att övertyga: Prata högt och fort med obegripliga ord. Makt är makt.



Fast det där med Bern och passningsfickan, phulease. Servette är ju mycket bättre på det där..

2009-12-03 @ 18:11:56
URL: http://hughgrantochjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0