Veckans överskattade stilförebild



Coco Chanel.

Nja, nu är det väl inte Coco's stil jag stör mig sa mycket pa, hon var en mycket välklädd donna. Men det är de där jävla citaten jag avskyr. Ni vet, de där citaten alla fashionbloggare strör runt omkring sig, när de försöker ge intrycket av att det inte bara handlar om att vara snygg.

Ni känner till;

"Fashion fades, only style remains the same."

eller

"Fashion passes, style remains."

eller varför inte nagot djupare?

"Fashion is not something that exists in dresses only. Fashion is in the sky, in the street, fashion has to do with ideas, the way we live, what is happening."

"A style does not go out of style as long as it adapts itself to its period. When there is an incompatibility between the style and a certain state of mind, it is never the style that triumphs."

Jaja, spare me the rest. Att slänga sig med Chanel-citat gör dig lika oäkta som vita hiphopkids som gar runt och mumlar common-ryhmes om att vara real.

/B

Kommentarer
Postat av: ed hardy bottoms

Kex kex kex!

Ja, jag är tokig i kex

Jag vill ha några kex på direkten!

2010-07-20 @ 11:33:07
URL: http://www.edhardysalemall.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0