Irritationsmoment.

Jag har nu ett tag lidit av en konstant jävla huvudvärk, som jag tror har att göra med mina dåliga matvanor,
och saker och människor jag stör mig på blir bara fler och fler. Men droppen som fick bägaren att rinna över var när jag nyligen halkade in på Natacha Peyres blogg. Att den är på andra plats på Bloggtoppen tycker jag säger väldigt mycket om vilka läsarna är. Men det roliga och hemska med bloggar är ju att man fastnar, hur allergiframkallande de än är. Hur mycket jag än spottar och svär så sitter jag ändå där och lusläser. Bloggarna är ju som 90-talets dokusåpor, och bloggerskorna blir mer och mer som deltagarna. Att bloggare har sån makt att de nu kallas för den nya tidens gräsrotsrörelser säger ganska mycket om vart samhället är på väg.

Och, ja, jag vet att det kallas dubbelmoral, men då hänvisar jag bara till min kollegas citat från Hank Moody;

- Hence my self-loathing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0