Give me a boat!

I fredags var jag på Saltholmen med en kär väninna och solbadade. Hon kom då på den geniala idén att vi skulle köpa en båt ihop, alla vänner. Hur bra idé är inte det? Hon tänkte mer en enkel mototrbåt och jag spårade ur i mina fantasier om båtar med stor akter där minst tre personer kan ligga och steka. Inte bara det. Det ska vara en båt med segel. Och inte bara det! Jag vill inte ha den i vitt, även om det kan funka. Jag vill ha den i trä! Hur bra idé är inte det egentligen? Ifall man är i alla fall fyra eller fem vänner som köper en båt ihop, behöver det inte bli SÅÅÅ dyrt.

Fast vi har ett problem. I och med att jag är sjukt besatt av båtar med nån form av segel, trots att jag inte skulle orka hissa upp seglen och hålla på( får fila på båttermerna), så vill jag ha en dyr båt. Och alla mina vänner är studenter, och kommer även vara studenter nästa år. SÅ hur får man ihop cash till en finfin båt till nästa år? Man fantiserar om det, eller så får man själv eller kompisen börja dejta någon som har båt. Så enkelt är det. För nästa höst bär det iväg till sydligare breddgrader och att köpa en båt för att sälja den efter ett antal månader känns inte så hett. Eller praktiskt.

Men det kostar inget att drömma, och här är lite vad jag fantiserar om när vädret är uselt i Göteborg.




Alltid gapar jag efter mycket.


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0