Grooming...

Döm min förvaning. Jag har hittar nagot som jag hatar än mer än svenska modebloggar.

Svenska "skönhetsbloggar".

Där fukt spelar roll, rätt färg pa läppstiftet vinner och jakten pa den perfekta underlagskrämen aldrig slutar.
image18


Och jag som tyckte modebloggarna var meningslösa. Det är nästan sa att jag börjar grata. Smink och krämer kan vara det absolut mest meningslösa jag nagonsin upplevt. Världen brinner och mängder av folk ägnar sig at att diskutera nagellack och recensera läppstift.

Jag är en av de fa utseendefixerade unga damer som aldrig fattat smink och krämer. I mitt badrumskap har jag för tillfället ett schampoo, ett balsam, en body lotion som vikarierar som ansiktkräm och en gammal sliten tub med solkräm. Jag tvättar bort smink med tval, jag kan utan problem kleta pa fotkräm i ansiktet om jag inte har nagot bättre att anvànda, och min sminknecessar är ett gammal glasögonfodral.

Jag behöver min touche èclat. Och min mascara. Sen klarar jag mig fint. Till fest kan jag pensla pa lite ögonskugga och rouge, men där tar det slut.

Min hy är perfekt och jag är alltid drop dead gorgeous (ja, rom-dieten har redan börjat verka). Take that suckers. Lägg pengarna pa en snygg tröja istället.


/B

Kommentarer
Postat av: L

WOOPAH!

2008-02-14 @ 22:30:18
Postat av: Catarina

Intressant, så vad gör du för att förhindra att världen brinner när vi andra jämför ögonskuggsnyanser och målar naglarna?

2008-02-17 @ 13:49:40
Postat av: Tina

Hahaha....en bitterfitta...såna är ju underbara.
Jag skänker pengar till cancerfonden oftare än du hinner säga fotkräm i ansiktet... OCH målar naglarna och njuter av livet. Vissa går i skogen vissa målar tavlor och vissa gillar uppenbarligen att jämföra ögonskuggor. sånt är livet

2008-02-17 @ 19:59:30
Postat av: n

Japp, imorgon blir det en ny tröja så barnen i tredje världen inte ska behöva gå sysslolösa!

2008-02-17 @ 20:04:31
Postat av: mia

Tröttsamt.
Du tror att man är ytlig därför att man är intresserad av smink och hudvård, bara yta, inget annat än yta? Är det inte jävligt ytligt att döma folk på vad de har i sina badrumsskåp och klappa sig själv på axeln för att man har fotkräm i ansiktet och klarar sig med YSL Touche Eclat?

Att "världen brinner" (klyschvarning), vad innebär det för dig? Att alla ska sluta sminka sig, säga upp lägenheten och göra FN-tjänst i Irak? Är det så otänkbart att man kan vara intresserad av politik och samhälle OCH smink? Nej, jag har ingen sminkblogg. Jag skriver om andra ytligheter, som litteratur och musik. Men jag tycker att det är patetiskt att man gör ner folk för samma "brott" man själv begår...

2008-02-18 @ 10:25:44
URL: http://ordbrukaren.wordpress.com
Postat av: mia

Ett tillägg: det här inlägget blir vansinnigt intressant i kontrast till det du skriver här:
"Jag saknar ett genusperspektiv pa en mer allmän niva. Där folk är medvetna om hur annorlunda vi behandlar och ser pa kvinnor och män. Hur annorlunda vi ser pa oss själva. Hur kvinnor inte anser att de behöver bli tilltalade eller mötta med intelligens och respekt." För är det inte så att smink och mode - två intressen som är tydligt kvinnligt könade - blir utsatta för en väldig massa kritik? När typiskt manligt könade intressen, som skivsamlande, tv-spelande eller motornörderi, inte utsätts för kritik på samma sätt? Är det inte att hemfalla till traditionella genusstrukturer när man begär att kvinnor ska överge sitt smink/modeintresse till fromma för ett samhällstillvänt, omhändertagande Världs-Moderskap?

Det är inte fel på vad kvinnor intresserar sig för. Det är fel att tydligt könade intressen hierarkiseras och kritiseras, för att de är kopplade till kvinnlighet och inte manlighet.

2008-02-18 @ 10:32:50
URL: http://ordbrukaren.wordpress.com
Postat av: Anonym

ha ha! Ja, kanske är du "Gorgeus" nu, men sköter man inte kroppen från utsidan också, så lovar jag dig att du inte är lika snygg när du är 90....=)

2008-03-09 @ 21:47:46
Postat av: Therése

varför gå och störa sig på vad andra skriver? varför inte bara låta oss vara intresserade av ögonskuggor? Det är mycket känslor som sätts i svall när man läser sådant som rör en och om du var en sådan genomsnäll människa skulle du glädjas med oss för att vi har ett intresse istället för att racka ner på oss bara för att du inte har något bättre att skriva om. Jag tar gärna personlig kontakt om denna disskusion för jag står för mina åsikter.
Mvh Therése Agnesson

2008-03-10 @ 15:50:36
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: Therese

Sorligt...
Jag är konstnär sedan många år tillbaka, och det är något jag brinner för. Men för 1 år sedan behövde jag en ny kanvas att måla på. (En duk för dig om uppenbarligen inte är så bildad inom många ämnen.) Valde då att bli makeupartist. Det är konst fast på en annan kanvas! Jag älskar smink utifrån vad för effekter och intryck den gör på beskådaren. Men enligt dig är så jag också dömd till 7:e cirkeln i helvetet för jag inte är en "fristående kvinna med liberala åsikter och hår under armarna!"
Det finns kanske mer där ute än vad din trångsynta hjärna kan se.
Jag säger det än en gång... Sorligt.

2008-03-25 @ 10:08:17
URL: http://redlacuna.blogg.se
Postat av: Sara

Det konstiga med dig är att du faktiskt skriver riktigt bra på sina ställen. Det märks att du försöker
skriva rappt och humoristiskt och ibland lyckas du faktiskt. Sen gör du bort dig så totalt genom att sparka skit på de som råkar ha ett annat intresse än vad DU har.

"Världen brinner ..." visst ... och ditt sätt att släcka den är att publicera bilder på nån jävla guldkjol?

Det här kunde varit så bra, men blir bara så fel. Korkat av dig.

2008-03-26 @ 01:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0