EM-hypen är total

Speciellt här nere i Schweiz... Trots att man bor i den franska delen undgar man dock inte det tyska skallropet HOPP SCHWEIZ som inte bara är tryckt över hela stan, utan även hörs skallande fran diverse tv och radio-team.

I brist pa annat att tänka pa den här veckan lanserar jag nu Fancy Schmancy's EM-tips (eh, halva Fancy Schmancy's EM-tips. Den andra halvan far L sta för)

Ok, here we go.

EM-laten: Bengt Svan's Gubbpepp (http://www.youtube.com/watch?v=K95_caR7ILg)
EM-hypen: Sverige's kvälltidningar deklararar att Sverige kan vinna. Typ som de gör varje gang det är Eurovision. Sverige vinner inte. Sverige gar inte ens vidare fran kvalet, trots sedvanliga resultat som 0-0, 0-0 och 0-1.
EM's högsta ljudniva. Portugals matcher i Geneve. Det är svart att förklara för er som inte bott i Geneve, men det är den största gruppen av utländska invanare i en stad som har 75% utländska invanare. Jag menar, det finns tre portugisiska radiokanaler i stan. Dessutom älskar de alla fotboll. Och alla bor i mitt hus. Det kommer inte bli lätt under matcherna.
EM's malvakt: Buffon. Alltid denna Buffon.
EM's mest "otippade": Schweiz kniper tredjeplatsen. Och förvanar alla utom mig själv som vet att hemmanationen lotsas genom matcherna som vanligt (jag mumlar fortfarande bittert över kvartsfinalen mellan Italien - Sydkorea 2002)
EM's tröttaste ögonblick: Presskonferensen där Lagerbäck försöker pasta att 0-0, 0-0 och 0-1 faktiskt var ett godkänt lag med tanke pa vilka länder vi mötte.

Sa här slutar EM

Semifinal: Schweiz, Kroatien, Tyskland och Italien.

Final: Schweiz förlorar sin semi, men vilka tva som gar vidare är omöjligt att säga just nu. Jag hoppas sa klart pa Italien. Alltid Italien. Jag tror mest pa Tyskland och Kroatien, men allt beror pa dagsformen.





Jag stryker min Materazzi-skjorta, jag förbannar Cannavaros öde och jag hoppas att Toni kommer briljera sa som bara Toni kan. Nu börjar det snart och jag längtar trots att jag hatar det. 90 minuter av ren och skär dörsangest och hjärtknip.

Fotboll är vidrigt, hemskt, dödsallvarligt och fantastiskt. Och jag längtar sa...

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0