FASHION!

Det har varit för lite fashion pa senaste, detta är ju trots allt en modeblogg. Sa jag tänkte raljera lite om mitt senaste mode-problem; nya skor.

De flesta av mina skor är spontanköpta. Ni vet, man antingen gar in i en butik, tänker "blir jag inte lite lyckligare om jag köper dessa? Jo, det blir jag nog. Fram med VISA-kortet."
Men sen sa finns det ganger man bestämmer sig i förväg, typ "jag vill ha ett par skor." och sa ger man sig ut och letar. Spontanskorna är jag alltid nöjd med, men oj vad jobbigt det är att hitta skor man vill ha. 

Jag har under ett par veckor känt att jag absolut behöver ett par skor. Inte vilka skor som helst, utan ett par tunga gladiator-kolosser med klack och plata. Eller nagot sant. Det kan ju inte vara sa svart att hitta tänkte jag. Speciellt inte när halva Sverige glider runt med sana skor för tillfället. Och jag har letat i affärer och pa internet. Och oh ja, jag har hittat massor, men inget som jag köpt. Ni vet, man hittar hundra, men det är alltid nagot fel pa dem. De är inte riktigt sa som jag tänkt mig i huvudet. Det var samma problem i varas när jag letade kjolar, men skillnaden är väl att jag inte riktigt har rad att köpa tre-fyra olika skor i 1000-kronorsklassen bara för att jag inte hittar de perfekta.


För höga




För fa remmar



För fyrkantig klack


För dyra


För lang leveranstid


Finns inte i min storlek


För menlös klack



För mycket

Slutsald



För mycket lack

och sa fortsätter det. Jag velar mellan olika modeller, tänker "nu skiter jag i det, och köper dessa" men tänker sedan "men kanske de andra ända". Jag blir helt matt. Till raga pa allt hittade jag ett par fantastiskt fina platta sandaler som jag kunde köpt pa rot, om det inte varit sa att de kostade 900 kronor och jag fortfarande hade känt att jag behöver köpa ett par klumpiga platadojor efterat.

Fan vad livet ska vara krangligt ibland...

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0