Blond...

Jag var hos frisören häromdagen.

(Jag är en san jobbig människa som har haft langt har sen jag var 5 och vägrar lata en frisör klippa, färga eller ens kamma ett enda harstra utan min specifika tillatelse. Jag letar jämt efter undergivna frisörer som saknar kreativitet och som jag kan berätta för hur de ska klippa och färga haret, jag undviker homosexuella män, trendiga stylister och alla som kan tänkas ha asikter om mitt har)
 
Jag hade plötsligt lust att bli platinablond. Jag var typ blond redan, men jag vill bli sadär sjukligt blond. Gwen Stefani-blond. Agnes B-blond. Tjej pa The Sartorialist-blond.




(foto: Agnes B's blogg)


(foto: The Sartorialist för Style.com)

Sa jag började tjata pa min frisör att jag ville bli cool. Platinablond cool. Men da hände det, frisören sa ifran och jag lyssnade. Hon sa "det är coolt pa Gwen Stefani. Det kommer inte bli coolt pa dig. Du kommer se ut som en rysk Playboy-rejectee"

Jag lyssnade. Och tog at mig. Och blev "snorrik amerikansk hemmafru-blond" istället. Fan att man aldrig kan bli sa cool...

/B

Kommentarer
Postat av: Agnes

Själv kör jag hårt på ukrainska gula nyanser atm.

2008-09-24 @ 17:03:40
URL: http://bastjustnu.blogspot.com
Postat av: Josefine

Hehe. Det är inte lätt med blont hår... själv har jag slutat frisörbesök med grå nyanser. Grannylooken kändes inte helt rätt... :)

Hoppas du trivs i din nya frilla!



Mkt trevlig blogg, by the way! Ska kika förbi mer.



/



Josefine

2008-09-28 @ 12:48:23
URL: http://www.stilindex.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0