Fotbollsfrun - not very Chanel, hmm?

Jag har ett nytt hatobjekt. (egentligen är det jävligt ofashion att hata nagot, man ska helst vara oberörd och enbart förklara "Fotbollsfrun? Hon är demode. Nu talar vi om nagot annat" men idag är jag lite för arg för att vara fashion sa nu hatar jag pa ordentliget)

Fotbollsfrun. Malin Wollin. Gift med nagon anonym fotbollspelare och bloggar pa aftonbladet.se. Hon är en sandär kaxig tjej. Som skriver provocerande krönikor och bloggar om bajsande. Jag ogillar dessa provocerande kvinnor. Linda Skugge, Malin Wollin, Katrin Schulman och alla andra "kaxiga, fräcka tjejer som är rappa i käften och med skinn pa näsan som har sanadär kontroversiella asikter"? 

Jag läser meningar som "Belinda, du kan väl knulla ståendes på huvudet mot en vägg med benen i split med din rödblonda kalufs hårt fasthållen i din mans valkiga näve, bara han tar av sig babybjörnen först?" eller hennes resonemang om att studenter lever lyxliv och inte alls har det daligt ställt, eller varför inte heller "jävla slampa" om Sienna Miller och föklarar varför man ska hata henne och inte den gifta mannen som är otrogen mot sin fru med "det är vår uppgift som random folks på internet att skriva ner puderluder."

Jag blir inte provocerad av ord som knulla, slampa och puderluder. Jag blir provocerad av den totala bristen pa innehall och okunskap i dessa kvinnors texter. Utan kunskap, finess, genomtänkta resonemang och intelligens blir provocerandet bara massa fula ord och uppseendeväckande meningar. Och det gar hem hos aftonbladet.se-läsare i Marieholm som antingen blir vansinnigt upprörda över hennes asikter eller tycker att hon minsann är sa vitsig när hon hanar pastaendet om att hennes man skulle vara otrogen genom att skriva "Joachim kom hem en eftermiddag och stank slampa. Då råkade han springa på brödkniven elva gånger. Sedan grävde jag ner honom under barnens gungställning och dansade på hans grav."

Nu har hon släppt sina bloggtexter i en hemmagjord bok ocksa (där omslaget är demode. Sa demode). Kill me please, kill me.

Nu ska jag dricka cola light och fördömma folks kläder i hemlighet en stund. Malin Wollin; du är demode. Nu talar vi om nagot viktigare...

/B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0