Dagens fundering

Om man bestämmer sig för att lämna tillbaka de Mästerkatten-i-Stövlarna-stövlarna som kostade 1200 kronor, eftersom det är lite tight med pengar denna mànad, och de var inte riktigt sà snygga som jag intalade mig själv, och jag skulle fortfarande leta och köpa ett par snyggare Mästerkatten-i-Stövlar-Stövlar om jag hittar nagra, är det dà ok att lägga 900 av de 1200 kronor pà en fin vàrjacka?

Tekniskt sett sà lämnar jag ju tillbaka skorna för att jag inte har ràd att lägga 1200 kronor pà nàgot som inte är snyggt. Men eftersom jag redan spenderat pengarna, sà är det ju nästan som att jag fàr en jättefin jacka typ gratis. Och 300 spänn över till viktiga saker som mat. 

A andra sidan lämnar jag ju tillbaka skorna för att jag har dàligt med pengar denna mànad. Om jag ända inte ska använda pengarna till nàgot viktigt kan jag ju lika gärna behàlla skorna.

Jag ska nu ägna ett par timmar àt att fundera pà detta lite djupare. Aterkommer med resultat.

/B

Kommentarer
Postat av: Ia

vilket fabrikat var det på stövlarna?

2009-04-02 @ 21:08:14
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: B

Zara. Höga, beiga utan klackar.



Funderar fortfarande. Ena är lite tràng ocksà. Det är ett svàrt beslut. Risken är ju att jag aldrig hittar ett par höga mockastövlar igen. Dà kommer jag ju àngra mig. Ett par halvsnygga är kanske bättre än inga alls. Men à andra sidan är det ju sjukt att lägga pengar pà nàgot man egentligen inte gillar.



Förmodligen kommer jag fundera tills bytesrätten gàtt ut. Det brukar vara sà...

2009-04-02 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0