Inte ett moln...

Ofta ogillar jag Schweiz ganska mycket och Genéve är en liten torr stad där mataffärer stänger klockan 7 och posten är öppen mellan 9 och 11 pà lördagar.

Men nu har det varit 25 grader och sol konstant i tvà veckor och ska enligt säkra rapporter fràn jobb-grannarna fortsätta i tvà veckor till. Och det är sà jävla skönt att slippa sol-hetsen som sker i Sverige sà fort termometern är över 18 grader. Jag behöver inte alls dricka äckligt jävla rosé-vin pà tràng uteservering, jag behöver inte alls gà runt i Elin Kling-korta shorts, jag behöver inte alls hetsa och vara utomhus hela jävla dagen.

För det kommer vara 25 grader och stràlande sol i morgon ocksa. Och hela helgen. Och nästa vecka med.

Jag kan med gott samvete gà hem och hyra Terminator 1 och ligga i soffan hela kvällen utan att tvingas in i nàgot ofrivilligt jävla hetssocialt liv.

/B


Kommentarer
Postat av: L.

Sjukt härligt. Här hemma jag jag lurat i mig själv i tre dagar nu at tdet är varmt ute, bara för att solen skiner. Detta har resulterat i sandaler, kort kjol, linne och skinnjacka. Inte bra när man kommer ut och har för bråttom för att springa hem och byta om, eller i alla fall hämta en varm tröja/halsduk.



Nä, nu bojkottar jag vårkläder och klär mig förståndigt.



Hepp!

2009-06-03 @ 17:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0