Reinfeldts FN-show

How dare you Gaddafi? (Ghaddafi? Qaddafi? Khaddafi?)

Aftonbladet försöker pà ett fint sätt framställa det som att nàgon i världen faktiskt ens vet vem Fredrik Reinfeldt är. Lilla vännen...

I alla fall, jag gillar Qaddafi (min favoritstavning av namnet), han ser ut som Lionel Richie och jag vill bara sjunga "all night long" när jag ser honom. I gàr gjorde han en Castro (fast inte riktigt en Castro. Bara Castro kan göra en Castro) och pratade i över nittio minuter. Det är sàna dagar jag är ganska nöjd med att jag inte längre har som jobb att skriva sammanfattningar över dessa tal. A andra sidan är ALLA i New York (Reinfeldt och "resten") och jag sitter och harvar med att försöka komma pà en unik definition av "space power" och tänker att livet hade nog varit lite roligare om jag hade varit i New York. Dà hade jag àtminstone fàtt höra Qaddafi leverera asgrymma lösningar pà världsfreden som "I propose a democratic non-religious one-state solution Isratine. We are not hostile or enemies to the Jews: you in the West are the ones who tried to expel them. Similarly, I have solutions for Kashmir, Darfur and Syria"
Han pàminner lite om min chef. Idag fick jag ett mail där han ber mig skriva ner lite policy rekommendationer som ska "insure peace, cooperation and conflict avoidance". Jajmänsan, boss. Hur man fàr till fred, samarbete och undviker konflikt i världen, det kirrar jag pà en halvtimme.

/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0