Paper bag waist-lady.

Jag är en klänningfascist och har nu vidareutvecklat min besatthet til kjolar. Jag har tidigare inte klarat av kjolar av flera anledningar, den ena mer bisarr än den andra, men nu känns det helt fantastiskt att bära kjol. Jag har i flera år köpt minst ett par kjolar varje år men de har alltid bara hängt i garderoben och sett allmänt ledsna och övergivna ut( här kom jag på en grym liknelse men det kändes väldigt politiskt inkorrekt och för brutalt för att kunna publiceras). Men nu kan jag återigen känna mig bekväm i dessa plagg som jag tidigare sett som obekväma och irriterande. Min senaste  mani är kjolar med paper bag waist, och jag lever bokstavligen ett halvtomt liv tills det finns minikjolar eller kjolar som slutar vid mitten av låren, naturligtvis med paper bag waist, i butikerna.


ps.

Jag har non stop lyssnat på Stop, Look, Listen(To Your Heart) - Marvin Gaye och Diana Ross i två dar nu. Jag har alltid lyssnat på Marvin men det var i förrgår som jag återupplivade min kärlek till Motown-soulen. Från sju på morgonen till sent på kvällen har den varit på i min käre iPod medan jag skrivit diverse hemtentor. Jag har ännu inte tröttnat, och kommer förmodligen lyssna på den på repeat i minst ett par veckor till, men detta beror på att texten är å fenomenal att den bokstavligen fick mig att tappa andan. Bara en notis om en galet bra låt.

ds.


/L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0